Helgen i sin helhet...

Då va man hemma i stillsamma Örebro igen. Drog ju som sagt iväg till Prag och Dublin i helgen, sjukt skönt o komma bort. Blev dock inte riktigt som de var tänkt, från min sida iaf...men jag hade riktigt kul o e nöjd iaf. Nu vet jag vart o var man ska dra o ocg gå till.

Måste helt klart dra med ett heeeeelt gäng med roliga vänner som jag trivs med och sticka ner till Prag, de va riktigt billigt där (men de visste ja ju redan iofs). Börja med o ta taxi till KFC och tog en bucket med 30 hot wings, tog mig 1½ timme att trycka i mig =D Såååå jävla mätt efteråt! hahaha men de va det värt! =P
Sen börja pubrundan, börja på TGI Fridays. Riktigt soft, där va drinkarna hyfsat stora och billiga. Om ja inte minns fel så kosta en drink som va ungefär som en stor stark i storleken ca 50kr (?!) så vi fick idén att vi tar en XL-drink. En drink som dom gjorde i en så där is-hink =P den va sjukt god o stooooor. Sen blev de promenad kan man lugnt säga. TIll slut hitta vi baren där dom hade ölkranar direkt på bordet med en scoreboard ovanför baren för o se vilka som drack mest! =P Tyvärr så va alla borden fulla så vi fick sitta i baren tills inte de dög.
Vidare sen till diverse barer och sen flygplatsen för käk och sova på bänkarna tills flyget gick till Dublin, Irland!
Där vart de Fish n' Chips på en pub och en riktigt skummig Guinesse. Sen gick vi runt på små gatorna där dom spela irländsk musik och folk som va på väg till alla dom miljoner pubar på afterwork. Alltså de va folk överallt, barerna va i stort sett fulla redan vid 16.00. Och de låg säkert en pub varje 5 meter om inte kortare, oftast så låg dom vägg i vägg med varandra. Och blandat med folk! Vi gick runt o tog en öl på några ställen och kolla i affärer. TIlls vi skulle käka, hade nämligen hittat ett ställe som hade Surf n' Turf som ja tänkte prova för första gången o gissa om de va gott, baby potatis, 330g köttbit, vitlöksmarinerade räkor bland annat.
Sen va de bara o fortsätta testa pubarna, gick till lokala och stora och Hard Rock café. Verkar sjukt kul o festa där, stora nattklubbar överallt, lika mycke som pubar nästan. Och folk funka lite annorlunda jämfört med här....där va mer fest och alla hängde med alla. Folk gick utan jacka hemifrån för dom tog ändå bara taxi hemifrån till klubben och sen gick dom runt på alla klubbar, inte som här. Går man in nånstans så stannade man där. Va riuktigt kul. SÅ dit måste vi också dra men där behöver man mycke pengar för de kosta ungefär som i Sverige om inte dyrare i baren. Men de gäller ju o hitta dom lokala pubarna där de va billigt.


Jaja nu e man hemma igen, har inte haft nå o göra, ingen som svarar när ja hört av mig så jag har rensat min garderob och städat åt mina fiskar. Hoppas på en bra vecka nu iaf!!


Crash and burn....



*M.I.A.* Can't find the spark anymore...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0